Sortiment

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårat nyhetsbrev!
Fyll i din e-mailadress nedan.

Annons

Trung Nguyen coffee

Köpvillkor

Läs nedanstående villkor för medlemskap på Made-In-Asia noga. Genom att bli kund på Made-In-Asia godkänner ni och samtycker till följande villkor och regler:

Made-In-Asia har sin hemvist i Sverige.
Made-In-Asia ägs av ScandinAsia.
ScandinAsias organisationsnummer är: 7901070115.
Nedanstående villkor uppdaterades 2013-09-22.

Som användare av Made-In-Asia: s e-handelsportal godkänner jag och samtycker till följande:

Generella villkor
Ni måste vara minst 18 år och myndig för att handla på Made-In-Asia. För beställningar som innehåller varor med åldersgräns görs en kontroll vid leverans för att intyga mottagarens ålder.
Ni som användare bekräftar att lämnad information, handlingar och upplysningar är riktiga.
Om ni registrerat er som företagskund ska ni ha intygat er företagstillhörighet. För att handla med faktura måste ni vara en godkänd företagskreditfaktura kund av oss.
Villkoren för ert köp är de som specificeras nedan och som godkänns av er på dagen för ert köp. Om villkoren ändras till tidpunkten för leveransen gäller villkoren för tidpunkten när ni placerade er order. Det åligger er som kund att hålla er uppdaterad om eventuella förändringar i dessa villkor.
Made-In-Asia lagrar era personliga uppgifter samt de inköp som ni gör. Speciella erbjudanden/information kan komma till dig baserat på era inköp via sms och/eller e-post om ni tackat ja till detta.

Pris och betalning
Priset för de varor ni beställer är de som syns då ni lägger och bekräftar er order. Skulle priset ändras till dagen för leverans gäller priset för den tidpunkt när ni placerade er order. Alla priser är angivna inklusive moms (gäller ej företagskunder).
Betalning görs till vårt bankgiro, kontant eller faktura. Enbart de företagskunder som ansökt och godkänts för kredit får handla med faktura.
Varje order ni lägger hos Made-In-Asia kan komma att bli föremål för leveransavgift. Om så är fallet kommer denna avgift att specificeras i sammanställningen innan ni bekräftar er order.

Betalning
Privatpersoners betalning sker via bankgiro eller kontant. Vi accepterar för närvarande inte kortbetalning. Kontantbetalning accepteras om du väljer att hämta dina varor själv hos oss.

Fakturabetalning

För att kunna handla med faktura på Made-In-Asia krävs att ni är en registrerad företagskund med godkänd kredit av Made-In-Asia.
Vi förbehåller oss rätten att fritt välja, bevilja, fastställa villkor och bedöma våra kreditkunder.
Betalningsvillkor faktura: 20 dagar netto. Vid sen betalning och direkt efter förfallodagen debiteras alltid extra administrativa avgifter plus de aktuella extra hanteringskostnader en sen betalning medför för Made-In-Asia, samt lagstadgad dröjsmålsränta med 25 %. Vi kan komma att ställa fler säkerhetskrav vid kreditfakturaansökan.
Ni som betalar med faktura bekräftar att lämnad information, handlingar och upplysningar är riktiga och ger samtidigt vårt/mitt medgivande till att Made-In-Asia och ScandinAsia drar pengar alt. fakturerar er för de köp ni genomför.
Made-In-Asia har vid behov rätt att kontakta er som kreditfakturakunds bankförbindelse om man finner det nödvändigt.
Made-In-Asia accepterar inte av säkerhetsskäl betalning med checkar.

Leverans
Leveransen av era varor sker, om inte annat anges, till den adress ni angivit.
Leveranser direkt till privatpersoner sker endast inom Stockholms län. Till butiker och restauranger sker leverans över hela Sverige.
Vid “hemleverans” levererar vi endast till fastland samt öar med broförbindelse eller avgiftsfri färjeförbindelse. Har du valt hemleverans och aktuell adress ligger på en ö utan ovan nämnda förbindelser debiteras ni för dubbel fraktavgift. Vi betalar tillbaka kostnaden för beställda varor efter att vi mottagit betalning för den extra frakten.
Finns ingen på plats lämnar vi inte av varorna om inte ni som kund valt alternativet lämna vid dörr vid er orderläggning.

Vid leverans av åldersbegränsade varor måste leveransen tas emot av en myndig person. En kontroll görs vid avlämning/upphämtning. Obs en kontroll av legitimation kan ske för alla typer av leveranser.
Det är ni som kund som är ansvarig för att hålla Made-In-Asia uppdaterad om era uppgifter och därmed ge oss möjlighet att leverera till rätt adress. Det är även er uppgift att se till att vi kan komma fram till dörren vid valet hemleverans.

Om ni valt hemleverans måste ni vara anträffbar på leveransadressen under hela det angivna tidsintervallet. Made-In-Asia väntar i 5 minuter. Är ni inte på plats och kan ta emot varorna debiteras ni för fraktkostnaden samt kostnaderna för ev. varor som vi måste kassera. Det gäller även om er leverans inte kan genomföras av andra skäl som att fel leveransadress uppgetts, eller om täckning saknas på det angivna kontot.

Om ni valt att hämta era varor hos oss måste ni ha med er ert ordernummer. Ordernumret finner ni i ert bekräftelsemail som ni fått när ni lagt er order på made-in-asia.se.

Made-In-Asia garanterar att ni som kund ska få era varor inom det leveransintervall som valts vid orderläggning. Om Made-In-Asia av olika oförutsedda anledningar inte kan leverera inom den maximala leveranstiden kommer Made-In-Asia att informera er som kund om detta och informera om en ny beräknad leveranstid. Om ni som kund inte har möjlighet att ta emot varorna denna tid har ni rätt att häva köpet utan extra kostnad. Om Made-In-Asia av olika oförutsedda anledningar inte kan leverera inom den maximala leveransintervallet utgår fraktavgiften för den aktuella ordern.

Den maximala leveranstiden från det att beställning gjorts är 14 dagar framåt.

Produkter
Vi strävar efter att de varor som visas på made-in-asia.se ska finnas i lager, men ibland kan det tyvärr bli så att en vara tar slut innan vi plockat din beställning och inte hunnit uppdatera detta på made-in-asia.se. Vi plockar i första hand de varor ni beställt, skulle det dock vara så att en vara är slut plockar vi en motsvarande vara förutsatt att ni godkänt ersättningsvara. Om vi inte kan leverera en vara till er strävar vi efter att informera er som kund om detta innan leverans.

Reklamationer
Vid mottagande av en felaktig eller skadad vara ska ni som kund snarast kontakta Made-In-Asia. Vid godkänd reklamation har ni som kund rätt att, inom 30 dagar från det att Made-In-Asia mottagit er reklamation, återfå era pengar. Made-In-Asia: s ansvar begränsas till varans värde och eventuella returkostnader som uppstår i samband med detta. Varans hållbarhet står specificerat på dess förpackning.
För att kunna reklamera en vara måste dess originalförpackning finnas kvar.
Vid reklamation måste alltid kvitto finnas kvar och uppvisas för Made-In-Asia på begäran.
Vid eventuell reklamation, kreditering osv kan ni som kund välja mellan att få pengarna återbetalade alternativt att få motsvarande belopp tillgodo.
Made-In-Asia ersätter eventuella fraktkostnader vid reklamationer där fel eller skada kan hänföras till Made-In-Asia.
Vid felaktig eller skadad vara, kontakta oss snarast efter att du upptäckt felet
Ring 08-695 02 06 skriv till info@made-in-asia.se.
Ange:
Vara
Köpedatum
Ordernummer (beställningsnummer)
Orsak eller fel
En e-postadress/ett telefonnummer vi kan nå er på

Ångerrätt
Den lagstadgade ångerrätten gäller inte vid köp av livsmedel från Made-In-Asia (exempelvis produkter med datummärkning, frukt & grönt, lösvikt osv) utan enbart icke-livsmedelssortiment utan datum. Made-In-Asia tillämpar ångerrätten på det sätt distans och hemförsäljningslagen föreskriver.
Produkter som omfattas av ångerrätt hos Made-In-Asia får bara återlämnas om originalförpackningen inte är bruten.
Vid ångerköp måste alltid kvitto finnas kvar och uppvisas på Made-In-Asia: s begäran.
Vid eventuellt ångerköp kan ni som kund välja mellan att få pengarna återbetalade alternativt motta ett motsvarande belopp tillgodo.
Made-In-Asia följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Vid retur av varor kontakta oss på 08-695 02 06, eller skriv till info@made-in-asia.se.
Ange:
Vara
Köpedatum
Ordernummer (beställningsnummer)
Orsak
En e-postadress/ett telefonnummer vi kan nå er på

Under vintersäsongen
Under vintersäsong måste ni som kund säkerställa att Made-In-Asia: s varubilar har möjlighet att komma fram till er på ett säkert sätt. Detta ansvar ligger på fastighetsägaren. Tänk på att våra bud använder pirra.

Fraktkostnad
Den aktuella fraktkostnaden visas i Kassans näst sista steg (innan ordern bekräftas), till höger under varukostnaden.

Ändring/avbokning av order
Om ni vill ändra, lägga till eller avboka en lagd order görs det genom att skicka ett mail till order@made-in-asia.se, alternativt ringa kundtjänst på 08-695 02 06. Detta går bra att göra detta fram till kl 24:00 natten innan leveransdagen. Detta gäller ej order av varor från beställningssortimentet, för vilka ingen ändring är möjlig efter accepterad offert.

Systemkrav
Cookies påslagna för att ni skall kunna handla.

Personuppgifter
Sedan 1998 finns en personuppgiftslag (PUL), vilken bland annat innebär att ni som kund måste samtycka till att Made-In-Asia använder de uppgifter som ni lämnar. Era personuppgifter använder Made-In-Asia för att kunna kontakta er om så skulle behövas. Made-In-Asia lämnar aldrig ut eller säljer dem till någon annan.
De uppgifter vi spar efter ert köp är de ni angivit i er kundprofil, kundkortsansökan samt detaljerna om varje order. Betalningsuppgifter med ert kortnummer sparas aldrig och hanteras aldrig på Made-In-Asia: s servrar.
Utskick via e-post, post samt SMS kan komma att ske till de uppgifter ni registrerat på made-in-asia.se som innehåller viktig information till er som kund. Enbart om ni angivit att ni vill ta emot kampanjinformation i dessa kanaler kommer ni att motta detta.
Ni kan när som helst begära utdrag över era registrerade uppgifter samt att uppgifterna ändras eller raderas.

Säkerhet
De inloggningsuppgifter ni väljer för att använda Made-In-Asia: s e-handel är er uppgift att skydda. Ni är ansvarig för all information lämnad till Made-In-Asia och alla hos Made-In-Asia: s lagda order gjorda med era inloggningsuppgifter. Med anledning av detta ber vi er att hålla era inloggningsuppgifter hemliga.

Force majeure
Made-In-Asia är befriad från ansvar för brott mot dessa villkor orsakade av omständigheter utanför Made-In-Asia: s kontroll. Härmed avses sådana omständigheter som hindrar Made-In-Asia från att utföra sina åtaganden mot kund. Dessa omständigheter omfattar exempelvis; brand, naturkatastrofer, strejk, krig och liknande oförutsedda extraordinära händelser.

Tvist
Vid en eventuell tvist har Made-In-Asia som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Annons

Populära Recept

Vietnamesiskt grillat fläskkött med risnudlar - Bun Cha
Vietnamesiskt grillat fläskkött med risnudlar - Bun Cha

bun cha

Mer info
Pho Ap Chao Bo
Pho Ap Chao Bo

För 2-4 portioner behöver du: 100 g tunt skivat nötkött[...]

Mer info
Färska vårrullar - Nem
Färska vårrullar - Nem

Traditionell vietnamesiska rätt inlindad i “goi cuon”-rispapper. Liksom det mesta[...]

Mer info
Friterade vårrullar - Cha Goi
Friterade vårrullar - Cha Goi

Traditionell vietnamesisk fest mat. Oerhört populär internationellt.

Mer info
Koreanska pannkakor - Boochim Garu
Koreanska pannkakor - Boochim Garu

Fyllda med grönsaker och skaldjur. Lätt och snabbt! Passar som[...]

Mer info